Un cod etic și profesional pentru educatorii copiilor noștri

 Când mergem în școli să le vorbim profesorilor copiilor noștri, trebuie să avem în minte că, dincolo de dificultățile școlii de azi, de salariile mici, de uzura birocratică, există valori umane care nu pot fi relativizate.

Dincolo de toate scuzele sau motivele pentru care ne-am coborât standardele sufletești și profesionale, copiii noștri au nevoi nenegociabile pentru creștere și dezvoltare. O mai mică angajare față de satisfacerea lor înseamnă o tristă garanție că vor porni cu stângul în viață. Că își vor pierde entuziasmul, curiozitatea și energia pe care le au, de obicei, la vârsta preșcolară.

Nu este nimic pretențios sau exagerat să ceri școlilor și profesorilor copiilor tăi să fie oameni.  Să păstreze focul viu în copilul tău. Iată un cod simplu, care se poate aplica oricărei profesii și în relație cu orice partener de lucru.

STANDARDE ETICE

EMPATIE

Toți elevii au nevoie să simtă că profesorul lor vede ceva special în fiecare dintre ei. Copiii au nevoie de compasiune, înțelegere și viziune împărtășită de profesorul lor pentru împlinirea potențialului personal. În procesul de învățare, copiii au nevoie de influențe pozitive și empatie, de sprijin și încurajare.

ÎNCREDERE

Copiii noștri au nevoie să își clădească stima de sine și simțul eficienței sau relevanței personale. Pentru asta, au nevoie de profesori corecți, deschiși și onești. De oameni care să își clădească acțiunile pe încredere și pornind de la premisa celor mai bune intenții.

RESPECT

Școala trebuie să apere demnitatea elevilor ei, să vizeze prin toate acțiunile și modul de adresare al profesorilor ei starea de bine, echilibrul emoțional și dezvoltarea cognitivă a copiilor. Regulile și ordinea se pot obține pe baza respectului câștigat natural și a cultivării modelelor pozitive. În acest sens, profesorii copiilor noștri trebuie să le fie modele de respect pentru valori culturale și spirituale, dreptate socială, confidențialitate, libertate, democrație și grijă pentru mediul înconjurător.

INTEGRITATE

Convingerile și comportamentul moral se formează, la copii, prin imitație. Profesorii copiilor noștri vor dovedi onestitate, încredere, moralitate. Nu vor opera discriminări între copii, ierarhii valorice, nu vor emite judecăți nedrepte, nu vor face din copii martorii izbucnirilor nervoase, nu vor folosi etichetări negative, umiliri sau pedepse publice cu rol demonstrativ și moralizator.

STANDARDE ALE PRACTICII EDUCAȚIONALE

  1. Dedicare față de activitățile de învățare
  2. Cunoașterea în adâncime a disciplinei
  3. Abilități pedagogice eficiente
  4. Leadership și comunicare autentică
  5. Dezvoltare continuă și interes profesional